
This right here is a big ol' correction.
Depuis quelques mois, de nombreuses personnes au Canada font le choix d’acheter des produits fabriqués au pays. Pour leurs achats de bière, les Canadiennes et Canadiens font déjà preuve d’un grand patriotisme : en 2023-2024, pour chaque 10 $ dépensé en bière au pays, près de 9 $ est allé à l’achat de bière canadienne (88,0 %).
Les ventes de bière ordinaire augmentent pour une huitième année d’affilée
Regular beer is, you know, regular, as in ranging from 4.1% to 5.5% alcohol, with most at the quintessentially Canadian alcohol content level of 5%.
Liquor authorities and retailers sold 665.4 million litres of regular Canadian beer in 2023/2024, down 3.4% from a year earlier and 9.9% lower than the record high 738.7 million litres sold in 2017/2018. Regular beer domestic brewers are not crying in their beer, however, with sales up for the eighth consecutive year, reaching a record high $3.1 billion in 2023/2024 on higher prices.
Almost all light beer sold nationally is Canadian made
When it comes to light beer, Canadian brewers dominate, with the domestic share of light beer sales topping 98.6% of the market in 2023/2024.
Nevertheless, the volume of domestic light beer sold declined for the fourth consecutive year, falling 3.6% in 2023/2024 to 254.8 million litres. Sales were also down 2.1% to $1.2 billion.
Strong strong beer sales
Sales of domestic strong beer—with an alcohol content of 5.6% or more—rose 10.8% from a year earlier to $522.3 million, accounting for 90.0% of total strong beer sales nationally in 2023/2024.
Beer not elsewhere classified?
If you look at our data tables, you will see a category of beer labelled “beer not elsewhere classified.” What is “beer not elsewhere classified,” you might ask? I did.
Beer not elsewhere classified is a category that exists for jurisdictions that do not have the ability to differentiate between the strengths of beer they sell due to limitations in their tracking systems.
While we don’t know the alcoholic content of these beers, we can assure you that 85.9% of the $3.8 billion of beer not elsewhere classified sold nationally in 2023/2024 was made right here in Canada.
Au Canada, la bière demeure la boisson alcoolisée de prédilection, mais…
En 2023-2024, la bière est demeurée la catégorie de boissons alcoolisées la plus vendue au pays, représentant plus du tiers (35,1 %) des ventes totales. Il s’agit toutefois d’un recul marqué par rapport à 20 ans plus tôt, en 2004-2005, lorsque la bière représentait près de la moitié (49,4 %) des ventes de boissons alcoolisées.
La valeur des ventes totales de bière des régies des alcools, de leurs agences et des autres points de vente au détail a fléchi de 1,3 % en 2023-2024 pour s’établir à 9,2 milliards de dollars.
Exprimées en volume, les ventes de bière ont diminué pour une huitième année consécutive, reculant de 4,5 % d’une année à l’autre pour se chiffrer à 1 950 millions de litres en 2023-2024. Il s’agit d’une baisse sans précédent depuis que Statistique Canada a commencé à recueillir des données sur les ventes d’alcool, en 1949.
Pour donner une idée du volume de bière vendu, en 2023-2024, les régies des alcools et les détaillants ont vendu suffisamment de bière pour remplir 780 piscines olympiques, dont environ 700 avec de la bière brassée au Canada.
Les ventes de bière étaient équivalentes à 3,4 bouteilles standard de bière par semaine par personne ayant l’âge légal pour consommer de l’alcool.
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Note aux lecteurs
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